En inte så tyst bastasjö-visit

2009-01-22
Idag blev vi utsjasade i Bastasjö nästan hela klassen. Varmt klädda och hyfsat glada vandrade vi iväg till Stuga#1 där vi delades in i tre grupper om ~7 och fick reda på vad de olika stationerna skulle handla om. Det var tre stationer. Den första gick ut på att sitta och stirra in i lägerelden i 25 minuter - och vara tysta. Efter det fick vi en fackla och med det lilla ljus den försåg oss med skulle vi ta oss ett varv runt sjön - och vara tysta. Väl framme vid station tre skulle vi sitta i skogen i ungefär 30 minuter och titta upp mot himlen (som förresten var ett enda stort moln) - och vara tysta. Det däringa tysta var nog för avslappning, men vad är avslappnande med en mörk skog?...

Självklart var min grupp inte tyst någonstans som tur väl var :) En grupp bestående av Emil, Henrik, Jerker, Sjöberg, Micke och Skrevet.. och så jag - när skulle den vara tyst? Lite påfrestande ibland kanske, men mestadels roligt. Ett vilt kottkrig utbröt i skogen när det var vår tur att sitta där och filura. Det var helt okej sålänge kottarna inte träffade mig.. men det gjorde de. Min kind klagar högljutt över detta, men troligtvis (och förhoppningsvis) är jag den enda som hör det.

Nu sitter jag på mitt rum och doftar lätt (svårt) av kol, korv och blöt skog. Det blir en lång varm dusch snart, eller varför inte ett bad?


Trädet i Bastasjö - hej å hå, innan det blidde mörkt.

Postat av: Anonym

... jag tror att jag sett en bild på när du sitter på den träd-grejen i typ gympakläder ^^ typ orientering eller jogging, eller nåt!

2009-01-27 • 08:06:48

Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild