Det eviga internetproblemet är inte anslutningen..

2009-12-09
God.. lunch?

Sorligt nog är jag den enda eleven på den här naturkunskapslektionen men snacka om vilken guldstjärna jag fick för att vara här, så jag är nöjd. Var ändå tvungen att komma ut ur huset lite så jag inte bara skulle sitta och göra ingenting. För det är ju inte så troligt att man sitter och gör skolarbete hemma hela dagen utan att faktiskt ha kommit igång först. Eller, tja man kanske har den avsikten men trots det hamnar man ju på facebook tillslut.

Såhär kan en intensiv Internetsession se ut:
  1. Starta Internet
  2. Per automatik kolla bloggen
  3. Rutinmässigt läsa ett par tre bloggar till
  4. Kolla Facebook (nu på piratengelska!)
  5. Eventuellt kolla bilddagboken
  6. Svara på den där envisa forumtråden där folk vägrar ge sig
  7. Komma ihåg att jag glömt något på Facebook
  8. Läsa ännu en blogg
  9. Eventuellt skriva i min egen blogg
  10. Läsa lite mer på något annat forum
  11. Stänga ner Internet
Ungefär här kommer jag på att jag inte ens kollat på intranätet ännu. En ny punktlista skapas då men jag kollar iallafall på intranätet innan jag förvillar mig igen. Nåja, när jag väl kommer igång så håller jag faktiskt på duktigt länge.. lite för länge. Somnade vid halv tre över mitt tangentbord inatt. Igen.

Naturkunskap!! Go go me!


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild