Det är måndag.

2009-12-07
Naej, jag har inte varit så aktiv på sistone. Det är faktiskt inte så konstigt om man råkar slänga ett öga på min lista över saker som måste göras. Skolarbete i oändlighet ungefär. Fick lite klagomål på att jag inte skrivit något så jag tänkte att jag får väl låta omvärlden veta att jag lever.

Sitter just nu i skolan, slutade för ungefär en timme sedan, men precis som varje måndag så sitter jag snällt kvar till klockan 18.00 och väntar på teaterlektionen. Finns säkerligen roligare saker att göra, men att bara promenera över smällkalla Karlskrona känns inte som ett toppval. Dessutom har jag pengar med mig idag, vilket gör att jag absolut inte kan gå ut. Jag kommer säkert hamna på något café med en tjockiskaka och någon dryck jag inte tål - typ chailatte.

Dammit. Jag hatar verkligen att inte kunna dricka sånt längre :( Kanske är det lika bra eftersom att tja.. en chailatte om dagen = 13 kilo på ett år. Eller vad det nu var dom sa. 12 kanske. Hur som helst, känner inte att den viktökningen ska få någon plats på min to do lista.

Var smart nog att ta med mig frukt idag! Det händer faktiskt inte ofta. Men varenda eviga måndag sitter jag här och dör av hunger. För kiosktanten rymmer ju alldeles för tidigt - lite sådär när hon känner för det. Ofta med kommentaren : men jag kom ju 10 minuter tidigare imorse. Det spelar väl ingen roll? Låt oss säga att du börjar kl 7. Spelar det något speciell roll för eleverna på skolan? Naej. Kom klockan 7 istället människa.

Nog klagat och grejer (:

Tillbaka till äppelätande.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild