Stigar, stenplattor och lökmos

2009-04-05
Idag har varit en högst produktiv dag.
Jag och Simon gav oss på att ta upp pappas planer som tidigare varit lagda på ... tjock tjock is. Nämligen att gräva upp en stig bakom trädgården. Vi höll oss sysselsatta i många timmar och började tillslut även att lägga stenplattor där - men efter två stycken så var klockan så mycket att vi called it a day. Påskprojekt, säger mamma. Ont i ryggen, säger jag.

Har även varit duktig och planterat penséer åt min kära mor. Då blev hon glad minsann. Speciellt med tanke på att jag var tvungen att faktiskt åka och köpa dom först. Vad fick jag för detta då? Jo, extra vaniljsås till äppelpajen! Var det värt det? Svar: myees.

Just nu håller älsklingen till i köket där vi just nu håller på och gör nachos och tillbehör till hela familjen. Ett av mina heliga uppdrag blev att finhacka lök. Hur finhackad? Ja, så mycket du kan. Då dyker en liten fråga upp i huvudet: hur väl kan man finhacka lök innan det blir lökmos?


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild