Morgontankar

2009-04-22
Godmorgon gott folk,
Här sitter jag och ugglar i min säng och börjar bli lite småstressad över att jag inte har gjort mig iordning än. Min i det lilla hjärn-fack där inspirationen för sådant ska finnas återfinner jag nu en tillfällig ny kvot. Ord med tillhörande bilder. Jag menar.. jag har funderat lite över ordet car pool... det jag ser är ungefär det här:


Innovativt sätt att tvätta bilen på väg till jobbet.

En av de vanligaste "sägfelningarna" är av ordet anledning - det tenderar att bli andledning. Och då ser jag genast en liten viktig and med hatt som leder andra små änder. Typ såhär:


De har en andledning när de går ut.

Nej, nu har jag bråttom på riktigt.. racksingens.
Vi hörs.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild