Koreanska

2009-04-10
Igår var det meningen att jag skulle ta tag i saker och ting (läs skolarbete och annat äckligt) med hjälp från min älskling. Det vi började med var samhälluppsatsen om Koreakriget - men det slutade med att vi satt i ungefär två timmar och försökte lära oss koreanska istället. Men de två timmarna var inte förgöves. Nu kan jag faktiskt både läsa och skriva ord så som: mamma, spindel, sjö, gunga, ko och gurka. Helt fantastiskt användbart. Lärde mig hur man använder vokalerna och konsonanterna och jag kommer faktiskt ihåg en hel hög sammansättningar nu dagen efter. Stolt. Eftersom att min ... ehm, handstil när det kommer till att teckna upp koreanska inte är så värst vacker så får handstilsproven vänta lite innan de ser bloggens ljus.

Tror att jag borde gå en kurs i det här (:

Just nu är det egentligen också skolarbetesdags, men bekvämt och korkat nog har jag inte ens med mig rätt bok hem. Det är bra att hela hjärnan tog påsklov - verkligen. Det blir till att jobba järnet varje kväll nästa vecka, men det ska nog gå minsann. Men från ett språk till ett annat - nu ska här pluggas spanska. Si si.


Innan du kommenterar kan du tänka på att sätta namn på ditt inlägg.
Anonyma kommentarer kommer helt enkelt inte att få någon uppmärksamhet.

Då min blogg inte är en reklampelare, rekommenderar jag att du läser inlägget
innan du gör reklam för dig själv, din bloggtävling eller dina nya kattungar.

Sen är det fritt fram att dela med dig av vad du tänker på; fluffiga saker,
tips eller feedback, men vårda ditt språk. Det här är inte mellanstadiet.




Ditt namn
Kom ihåg mig

E-postadress: (syns bara för Kitty)


URL/ Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?


Trackback

Min profilbild